Søk i denne bloggen

Powered By Blogger

Sider

fredag 17. juni 2011

Et barndomsminne....


For en tid tilbake lå barndomshjemmet til min mor ute for salg. Da jeg fikk se det, vekket det opp deilige barndomsminner.
For 29 år siden, da min mormor døde så altfor tidlig (hun døde 1 uke før hun skulle fyllt 58 år!), solgte min bestefar huset på Nesbrygga. Hverken mine foreldre eller min onkel våget å låne penger for å løse ut min bestefar, dessverre og derfor ble huset solgt! (og det har de angret på siden).
Men de nye eierne delte opp den flotte tomten og dermed ble det ikke store hageflekken igjen (ifht. slik det opprinnelig var)......
Da jeg så at huset nå igjen lå ute for salg, kom  barndomsminnene frem. Her tilbrakte jeg mye tid i barndommen: helger, ukedager, ferier - mormor og bestefar var der man ville være, i nærheten til sjøen, leke i den store haven, hjelpe mormor med kjøkkenhagen, plukke rips, gå til kjøpmannen på haugen, leke butikk med syskrinet til mormor med alle de fine knappene, få sitte oppe om kvelden helt til de skulle legge seg (for det fikk man jo ikke lov til hjemme!) osv. osv.  De betydde mye for meg og savnet av dem er stort. Huset i seg selv er ikke så annerledes enn for 29 år siden (litt nyere innvendig selvfølgelig), men eiendommen generelt er totalt forandret.
Hadde vi hatt mulighet skulle jeg gjerne kjøpt det tilbake, men så mye penger har jeg nok ikke i bakhånd! (huset lå til over 2 mill.).
I dag er det endelig fredag og det skal bli godt med litt helgefri. (bare noen timer på jobb først).
Ha en deilig fredag, tjohei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar