Søk i denne bloggen

Powered By Blogger

Sider

mandag 24. mai 2010

Møbelfornying




Har ståendes et buffetskap, bokhylle og et Ikea skap som jeg tenkte jeg skulle pusse opp.
Dette er møbler som virkelig trenger "face-lift". Bufeen er opprinnelig oljet furu som senere er beiset med en mahogny-farget beis. Men nå har jeg lyst til å male den hvit. Bokhylla er også oljet furu, som jeg tenkte å male hvit. Mens Ikea-skapet er en slags bøk-etterligning som jeg har lyst til å fjerne hardplasten i dørene og erstatte med et fint stoff, samt male det hvitt. Erfaringsmessig har den ordinære oljemalingen en tendens til å avgi lukt lenge etter møblene er ferdigmalt. Er det noen der ute som har erfaring med andre malingstyper som ikke "lukter" lenge etterpå?
Tips tas i mot med takk.
Ha en fortsatt fin 2. pinsedag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar