Søk i denne bloggen

Powered By Blogger

Sider

tirsdag 1. november 2011

Lysekrone til besvær



Over spisestuen henger en Høvik Tradisjon lysekrone i messing, ja riktig, høyglanspolert messing! Lysekronen i seg selv er jeg veldig fornøyd med, den er enkel, men samtidig elegang. Men messingfargen er jeg litt lei, kan du si. Den passer liksom ikke helt inn med resten i stuen. Og nå som vi har planer om å pusse opp stuen, blir det jo fullstendig kræsj.... Har lurt litt på å spraylakkere den i sølv, men min kjære mener det kan bli litt vanskelig, (fare for at det renner og lager "dråpe"-merker). Er det noen der ute som har erfaring med å spraylakkere høyglanspolert messing? Tips tas imot med stoooor takk.
En slik lyskrone kunne jeg tenkt meg:

Hjemme med minstejenta i huset idag, Halloween ble visst litt for mye for henne igår, idag ligger hun rett ut med feber...

Ha en fortsatt fin dag.

4 kommentarer:

  1. Hei:)
    Jeg har spraylakkerert en høyglanspolert 5 armet messing lystestake, og det ble veldig bra..Men tok tid da, og måtte lakke to ganger...
    God bedring til minstejenta di..
    Håper dere får kost dere lit også,til tross feberen.
    Klem

    SvarSlett
  2. Synes jeg leste et eller annet sted om en type spraylakk som ikke drypper. Hvor jeg så det eller hva den heter husker jeg dessverre ikke.

    SvarSlett
  3. Heisan !! Kjempefin blogg!! - og lampe!!
    Har arvet en lik (nesten) i messing,og den fikk seg to\tre strøk med hvit glans-spray fra Europris!! Ble veldig fornøyd,pyntet med litt prismer og fikk en strålende fin lysekrone til soverommet!! Hopp i det,masse lykke til!!
    klm ingrid louise (lady louise)

    SvarSlett
  4. Hei=)

    Jeg har sprayet masse høyglansetmessing med godt resultat.Ligger endel bilder inne på min blogg inkaskatter.blogspot.com. Har sprayet det meste i sink mens også noe i krom spray med godt resultat.Hovedsaken er å heller ta flere tynne lag for og unngå "sig" i lakken=)Samt rengjøre godt før du begynner=)

    Lykke til
    klem Inka

    SvarSlett