Søk i denne bloggen

Powered By Blogger

Sider

tirsdag 9. august 2011

Et lite reisebrev










Så var 3-ukers deilig sommerferie over for denne gang, dessverre. De ukene gikk jammen unna! Vi startet ferien vår med å tilbringe den første uken i hytta vår på fjellet. Her fikk vi besøk av svoger, svigerinne og niese. Kjempekoselig med litt besøk. I løpet av den første uka hadde vi 2 dager med fint vær. Den ene dagen dro vi ned til Kragerø, for der var fin-været, mens dagen etter var det fantastisk vær på fjellet. Men resten av uken regnet det i bøtter og spann! Så etter den første uka bestemte vi oss for å kjøre hjemover. Her ble det pakket om, bestilt billetter med Color-Line til Kiel og et god natts søvn. Så gikk ferden innover til Oslo. En deilig båttur med badeland, god mat og et flott show på kvelden var en fin start på den videre ferien. På tirsdag kom vi i land i Kiel på morgenen og kjørte videre gjennom Tyskland. På kvelden tok vi inn på et koselig Gästhaus/hotell rett ved grensen til Østerrike. Tidlig onsdag morgen gikk turen videre via Østerrike over Brenner-passet og inn i Italia. Fantastisk natur som jeg blir like fasinert av hver gang jeg har vært her..... Så flott å se de nydelige Østerriske alpene, de fasinerende husene med all sin prakt og skjøn natur. Destinasjonen i år ble Gardasjøen.
I år hadde vi investert i et 3-roms telt, så innlosjeringen ble en koselig campingplass http://www.camping-cisano.it/index.aspx som lå nedtil Gardasjøen i nærheten av den nydelige byen Lazise. Jeg trodde vel aldri jeg igjen skulle benytte meg av telt-overnatting.... Dette var liksom alternativet i ungdomstiden, da hoteller var i dyreste laget for en "fattig" ungdom. Men faktisk - med godt liggeunderlag og deilig hodepute, fungerte det helt supert!
Vi koste oss her i 1 uke med sol, varme og god mat, før vi vendte nesa hjemover igjen. Her ble det en overnatting på Raddison Blue i Hannover. Dette var så fint at minstejenta lurte veldig på om vi ikke kunne være der i noen flere dager enn bare èn dag..... Men dagen etter kjørte vi videre opp mot Hirtshals hvor vi tok Color-line til Kristiansand. Her opplevde vi å ikke finne en eneste sitteplass. Alt var fullt! Men heldigvis var det mulighet til å kjøpe seg "flyseter" på øverste dekk. Her kunne vi slappe av og t.o.m. se på film. Så da gikk de 3,5 timene veldig fort.
Natt til onsdag var vi fremme på hytta kl. 0230, så da var det deilig å treffe hodeputa.
Litt blåbær fikk jeg også plukket rett utenfor hytteveggen. Disse har jeg fryst ned, så får vi se hva jeg skal lage av dem....
Noen deilige dager fikk vi der før vi igjen måtte reise hjem fordi jeg begynte å jobbe igjen på mandag. Min kjære har ferie også denne uka, heldiggrisen. Litt tungt å komme seg opp på morgenen når resten av huset ligger og sover gitt, men sånn er livet.
Med ønske om en fin tirsdags-kveld

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar