Søk i denne bloggen

Powered By Blogger

Sider

fredag 11. juni 2010

Bake, kake søte






Nå har jeg akkurat bakt kaker. En eplekake helt fra bunnen av, som ikke akkurat er noen "diett-kake" men veeldig god. Oppskriften finner du her:

250g. margarin
250g. sukker } Blandes
250g. hv.mel (noen ganger litt ekstra)

2ts. bakepulver
2 egg
4.5 stk epler

Ca. 1/2 deig til bunn + oppskjærte epler i biter
litt kanel og sukker strøes over, resten av deigen i strimler på toppen.
Stekes midt i ovnen på ca. 220 grader i ca. 40-50min.

Den andre kaken jeg har bakt er Brownies, eldstejentas favoritt. Pga. den berømte "tidsklemma" måtte jeg ty til ferdigblanding. Men pytt, pytt. Kaken blir sikkert bra for det!

Nå må jeg fortsette med forberedelsene til eldstejentas bursdagsfeiring i morgen. Ha en fin fredags-kveld videre.

1 kommentar:

  1. De så kjempe gode ut begge to. Å avogtil må man ty til de fort-kakene.. men de er nå da gode forde.
    Ha en vidre fin fredag & ei herlig helg.
    Klem fra Christina

    SvarSlett